2014. november 13.
Kia Motors márkaértéke

A Kia Motors márkaértéke 480 százalékkal emelkedett 2007 óta

– Kilenc helyet előrelépve, a Kia jelenleg 74. a világ legértékesebb márkáinak rangsorában
– Az elmúlt évben 15%-kal nőtt a márka értéke, ma 5,4 milliárd dollár

Jelentős mértékben Peter Schreyer kinevezésének és vezetésének hatására a Kia Motors Corporation márkaértéke 480 százalékkal az egekbe szökött. 929 millió amerikai dollárról 5,4 milliárdra emelkedett az Interbrand ma megjelent exkluzív 100-as „Best Global Brands 2014” listáján. Ez az emelkedés a márka értékek között messze a legmagasabb, a márka átlagos növekedési üteme ebben az időszakban messze meghaladta a listán szereplő 11 másik járműgyártó eredményét.

A Kia először 2012-ben került be a „Best Global Brands” 100-as rangsorába, akkor a 87. helyen nyitott, 4,1 milliárd amerikai dolláros értékkel, majd 15 százalékos javulással 2013-ban négy helyett javított, ekkor a 83. volt 4,7 milliárddal. Az elmúlt évben a Kia értéke további 15 százalékkal, 5,4 milliárd amerikai dollárra emelkedett, és a koreai gyártó ezzel kilenc helyet előre lépve a 74. helyre került. Az idei tanulmány szerint a Kia értéknövekedése több mint a duplája a többi TOP 100-as vállalaténak, ezek mutatója 7 százalék.

A jelentős növekedés a Kia márka értékével kapcsolatban nagyrészt annak is tulajdonítható, hogy folyamatosan értékes marketingtevékenységeket folytat, ideértve a 2014-es FIFA World Cup Brazil™ és az Australian Open teniszbajnokság támogatását is. 12 új, vagy továbbfejlesztett típust mutatott be 2013-ban és 2014-ben, továbbá az exportált autók eladási értéke is 4 százalékkal emelkedett 2012-ben az előző évhez képest.

Mindezeken kívül a Kia új identitáskampánya is jelentős lendületet adott. A (Different Beat – Más ütem), határozott üzenet, – élénk, határozott és megbízható – komolyan megerősítette a Kia emocionális márkaképét, ugyanakkor jelentősen hatott az érzékekre alapozott megközelítés és a kereskedések Red Cube megjelenése is.

Hyoung-Keun (Hank) Lee, a Kia Motors alelnöke megjegyezte: “Mi a Kiánál különösen elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy felülmúlhatatlan vevői értéket teremtsünk a járműiparban. Hogy előreléptünk az Interbrand „Best Global Brands” rangsorban bizonyítja, hogy ez világszerte minden Kia alkalmazottat foglalkoztat. A cél: meghaladni az ügyfelek elvárásait az üzlet minden területén.”

Az Interbrand szerint, a folyamatos márkaépítés eredményeként, a jól hangzó „Meglepetés erejével” szlogennel a koreai járműgyártó sikeresen eltávolodott az „olcsó minőség” képétől, és azokat a fogyasztókat vette tudatosan célba, akik értékelik az érzelmi kapcsolatot a márkával.”

A legújabb Interbrand elismerést követően a Kia a 37. helyről a 35. helyre lépett előre az 50-es, zöld márkákat soroló „Best Global Green Brands 2014” rangsorban is, két helyet javítva tavaly júniushoz képest.

Az Interbrand 100-as „Best Global Brands” 2014-es kiadását megelőzően átfogó, a márkák teljesítményét analizáló módszertani kutatást hajtottak végre, szakértő elemzők segítségével. A tanulmány elemezte a vállalkozás gazdasági jellemzőit, a vevők vásárlási szokásait, és a márka erejét is. Ezek együtt határozzák meg a befektetők jövőbeli elvárásait.