2014. november 13.
Párizsi autószalon 2014

A Kia három dizájn díjat is átvehetett a 2014-es Párizsi Autószalonon

– Tripla Kia Motors diadal az Automotive Brand Contest 2014-en
– Dizájn versenyen díjazták a Kia tervezőcsapatát, a 2013-as Kia Provo tanulmányautót és az új Kia Soul-t

A Kia Motors az Automotive Brand Contest 2014 egyik legnagyobb nyertese. A díjat a Német Formatervezési Tanács (German Design Council) írta ki, kifejezetten járműipari márkák számára. A független zsűri három kategóriában is győztesnek hirdette ki a Kiát.

A Kia Motors Corporation és a Hyundai Motor Group elnöke, egyben vezető formatervezője, Peter Schreyer által vezetett, három kontinensen tevékenykedő Kia formatervezői gárda elnyerte az év csapata, azaz a „Team of the Year” címet. A Kia három formatervezési központot is működtet világszerte: Koreában, Kaliforniában és Németországban.

További két Kia modell is díjat nyert. A 2013-as Genfi Autószalonon bemutatott Kia Provo a tanulmányautók kategóriájában a „Best of Best”, míg a második generációs, kultuszt teremtő kompakt SUV, a Kia Soul az „Exterior Volume Brand” kategóriában győzött. A díjakat a Párizsi Autószalonon adták át.

“Peter Schreyer a nemzetközi csapatával kitűnő munkát végzett az elmúlt néhány évben” állapította meg a zsűri, indokolva, hogy miért éppen nekik ítélte a különleges Team of the Year díjat. „Zsúfolt szegmensben kellett a Kiának olyan formai lehetőséget találnia, amellyel összetéveszthetetlen arccal emelkedik ki a tömegből.”

Peter Schreyer kommentjében megjegyezte, “Ez a hármas diadal fantasztikus elismerése a csapat munkájának. Le vagyok nyűgözve a díjaktól, és természetesen büszke is vagyok a csapatomra. A prémium autó formatervezés nem a véletlen műve: itt a termék állandó, szenvedélyekkel és figyelemmel teli folyamat része. A legfontosabb szempont a csapatszellem, ami eltüntetheti a kontinensek közötti távolságokat. A Kia dizájn csapatában mintegy 20 nemzetiség, nyelv és kultúra keveredik – és mégis, minden csapattag ugyanolyan szenvedéllyel és motivációval dolgozik, létrehozva valamit, ami félreérthetetlenül Kia.”

A B-szegmens két dizájncsillaga: a Kia Provo és az új Kia Soul
A Kia Provo tanulmány jellegzetessége a karcsú, áramvonalas és izmos megjelenés. A Kia Frankfurtban működő európai formatervező központjának fejlesztése, 3,88 méter hosszú, és a múlt hagyományaira alapozva új értelmezésben közvetíti a sportos kupé génjeit.

A Provo élvonalbeli anyagokkal és technológiával büszkélkedhet, például: összkerékhajtású hibrid hajtáslánccal. A 204 LE-s Turbo GDI benzinmotor kiegészül egy, a hátsó tengely kerekeit hajtó villanymotorral, és szükség szerint lehetőség van emisszió-mentes, alacsony sebességű elektromos üzemmódra is.

Az új Kia Soul legutóbbi díjazása már a harmadik rangos elismerés az „IF” és a „red dot” után. A külsőt a második generációs modellnél a kaliforniai Irvine-ban működő Kia formatervezői központban alkották.

Összehasonlítva a korábbi Kia Soul modellel, ez mind külső és belső formáit, valamint padlólemezét tekintve vadonatúj autó – de karaktere, és megkülönböztető jegyei megmaradtak: a markáns megjelenés, a széles vállak, a karakteres ablakok, a magasra emelt hátsó lámpák, és az emelt hasmagasság. Az utastér – amelynek fejlesztését a frankfurti központ végezte, de támogatást kaptak Koreából, a Namyangban dolgozó csapattól is -, rendkívül stílusos, kiváló minőségűek az anyagok, és prémiumszintűek a komfortszolgáltatások (modelltől függően ilyen az első ülések szellőztethetősége, az elektromosan állítható vezetőülés és a fűthető kormánykerék). Az új Soul az első Kia kéttónusú karosszériafestéssel (opció).

A Német Formatervezési Tanács
A 2011-ben létrehozott Automotive Brand Contest gyorsan nagy tiszteletet és tekintélyt vívott ki magának. Az 1953-ban alapított Német Formatervezési Tanács szervezi: ma világviszonylatban is az egyik legkompetensebb központ, ha kommunikációról, tudásátadásról van szó a dizájn területén.

A független intézmény által támogatott vállalatok száma több mint 200, Németországban és külföldön. Az Automotive Brand Contest minden járműipari vállalat, és ezek háttéripari partnerei, beszállítói előtt is nyitva áll, a formatervezés és márkakommunikáció területén. Tíz kategóriadíj és négy különdíj fedi le a teljes spektrumot, a járműtervezéstől és a koncepcióktól kezdve a márkaépítésen és a multimédiás hálózatokon át egészen a kampányokig és a rendezvényekig.